روانگردان ها و شیشه یادگیری را افزایش نمی دهند
پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: روانگردان ها و شیشه تخریب کننده سیستم مغزی هستند و نه تنها باعث افزایش یادگیری نمی شود بلکه حافظه را از بین می برد. ˈ شهلا کرمی ˈ افزود:فرد بعد از مدتی که این مواد را به طور موقتی و برای موقعیت های خاصی مانند فصل امتحانات استفاده می کند به مرور اعتیاد پیدا کرده و دچار وابستگی روانی نسبت به تداوم مصرف این مواد می شود. کرمی، زرد شدن رنگ پوست، مشکلات کبدی، نارسایی کلیه، اضطراب، بی قراری، پرخاشگری و رفتار عصبی را.... جزئیات در ادامه مطلب
پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: روانگردان ها و شیشه تخریب کننده سیستم مغزی هستند و نه تنها باعث افزایش یادگیری نمی شود بلکه حافظه را از بین می برد.
ˈ شهلا کرمی ˈ افزود:فرد بعد از مدتی که این مواد را به طور موقتی و برای موقعیت های خاصی مانند فصل امتحانات استفاده می کند به مرور اعتیاد پیدا کرده و دچار وابستگی روانی نسبت به تداوم مصرف این مواد می شود.
کرمی، زرد شدن رنگ پوست، مشکلات کبدی، نارسایی کلیه، اضطراب، بی قراری، پرخاشگری و رفتار عصبی را از عوارض روحی و جسمی شایع در این افراد دانست که بعد از مدتی فرد را از پا در می آورد.
وی، همچنین ضرورت آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و ادامه داد: آموزش خود آگاهی موجب شناخت نیازهای آنان و یافتن راه های مناسب برای مواجهه با کاهش استرس، اضطراب و دوری از مصرف مواد مخدر می شود.
این پژوهشگر حوزه اعتیاد به والدین توصیه کرد حتما بر رفتارهای فرزندان خود نظارت دقیق داشته باشند و آنان را از عواقب مصرف این مواد مخدر آگاه کنند.
وی افزود: با توجه به آغاز فصل امتحانات، مصرف روانگردان ها و شیشه بخاطر یک باور غلط برای بیداری در شب جهت مطالعه دروس بین دانش آموزان و دانشجویان افزایش می یابد که صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد می کند.
کرمی گفت: این مواد اغلب خاصیت اعتیاد آور دارند و متاسفانه تعدادی از دانشجویان بدون توجه به عواقب ناگوار و غیر قابل جبران آن ها دست به مصرف مواد روانگردان و شیشه می زنند
منبع: سلامت نیوز